reklama

Spokojnosť? Áno, alebo nie?

Tvorivosť a spokojnosť sú dve veci, ktoré nie je možné kombinovať. Je to ako spájať vodu a oheň...tieto dve veci sa úplne vylučujú. Čo je vlastne za pocit, byť spokojný sám so sebou? To akože už nemusím robiť nič viac, mne to príde ako stagnácia. Zábrana v možnom pokroku. Keď je človek spokojný sám so sebou a svojim životom, nevidí žiadny dôvod, a nemá žiadnu motiváciu pokračovať a napredovať, obohacovať svoj život o niečo nové a možno v mnohých prípadoch o niečo lepšie...myslím, že zmyslom života nemá byť nikdy niečo jasné. Život si nemožno naplánovať do posledného detailu. Je dobré určiť si cieľ, no nie cestu k nemu...tá má byť predmetom nášho tvorivého ja. Nie plán...je na každom z nás ako zapojí svoju schopnosť kreativity, lebo tá je v každom z nás, u niekoho viac u niekoho menej potlačovaná racionalitou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Cesta životom by mala byť aspoň takým malým tajomstvom, prekvapením pre nás samých...niekto tvrdí, že nie je podstatné ako niečo dosiahneme, ale to, že sme to dosiahli...no ja si myslím, že pre tvorivého človeka je hlavne ten spôsob dosahovania zaujímavý, nie výsledok. Myslím, že len tvorivý človek mohol vymyslieť spojenie: „Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa!“...pretože práve tento výrok vyzdvihuje cestu k cieľu nad samotným cieľom! A o tom to je. Tým, že tvorivý človek nie je nikdy so sebou spokojný, tým sa vlastne neustále nachádza len na tej ceste, na ceste ktoviekam...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  Čo je to vlastne za pocit, byť spokojný, myslím že je to práve ten medzi krok medzi životom a rutinou. Rutina je to, čo každého jedného dňa zlomí a donúti robiť veci čo by nikdy neurobil, no robí ich len a len preto, aby sa vymanil spod jej pazúrov. Preto buďme tvoriví! A nenechajme svoj život ovládať nejakou inou silou než našou! Tým, že je človek spokojný sám so sebou nastáva istý typ útlmu. Vždy si to predstavím na príklade vrcholového športovca. Keď nastane ten čas, kedy ho každý chváli a on si povie, že je so sebou spokojný, zabudne na to, že práve to, že na sebe neustále pracoval ho dostalo tam kde je. Začne stagnovať a postupne klesať. A nemyslím, že práve toto chceme...alebo áno?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

  Myslím, že byť ambiciózny a tvorivý je úžasná kombinácia. Mať cieľ a tvorivo ho dosiahnuť...a potom opäť, stále dookola...ja osobne som neni nikdy so sebou spokojná...najskôr som si povedala, kde zmaturujem tak budem spokojná, no kde to prišlo brala som to ako samozrejmosť, potom som si to isté myslela o vysokej škole, a predsa mi prijatie na vysokú školu nakoniec prišlo ako samozrejmosť...žiadny pocit spokojnosti, vždy mám na seba nové a ťažšie nároky. A po ich dosiahnutí si poviem, že to mohlo byť aj lepšie a opäť pritvrdím. Myslím, že to nie vec sebakritiky, ale vôle napredovať...i kde môžeme sa potom opýtať kde to končí? Veľa ľudí som počula povedať tvrdenie, že žijú svoj život tak, aby si na jeho konci mohli povedať, že ho nemohli prežiť lepšie. Znie to úplne úžasne len uvažujem o tom, či aj mňa čaká taký koniec...a myslím, že nie...čo ma na jednej strane aj mrzí, môže to byť naozaj krásny pocit...no otázne je či tí ľudia čo si toto na konci povedia majú naozaj pravdu, ktovie či nemohli život prežiť lepšie =) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tvorivý človek so sebou nemôže byť so sebou spokojný už len z jedného základného dôvodu. Má potrebu vymýšľať stále niečo nové. A to, čo prežije, už predsa nie je pre neho nové...už je to niečo, čo má za sebou. Myslím si, že toto je dosť logické vysvetlenie.

 Je to aždého osobná voľba...niekomu vyhovuje stáť stále na tom istom mieste no ja to nedokážem...a ani to nechcem!

Júlia Mikulášeková

Júlia Mikulášeková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka, ktorá má v hlave plno myšlienok, ktoré sa len snaží dávať do súvislostí. Zoznam autorových rubrík:  VerejnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu